علت سردي دست و پا، درمانهاي خانگي ثابت شده و نكات مهم ديگر

ارائه درمانهاي اصولي براي روماتيسم / آرتروز

علت سردي دست و پا، درمانهاي خانگي ثابت شده و نكات مهم ديگر

۱۶ بازديد

سردي دستها و پاها ميتواند در نتيجه ي مشكلات و بيماريهاي پزشكي يا دماي طبيعي بدن باشد. مشكلات گردش خون، عروق خوني كوچك در دستها و يا تعداد زيادي از مسايل پزشكي ديگر مي تواند باعث ايجاد سردي دست و پا شود. اگر گاهي دست ها و پاهايتان سرد ميشود، نگران نباشيد. با اين حال اگر دست ها و پاها دايما سرد است و با تغييرات رنگ پوست همراه است، ممكن است بعلت مشكلات عصبي يا گردش خون باشد. از ديگر علل آن ممكن است آسيب بافتي دست يا پا باشد.

سردÛ? دست Ù? پا

بيماريهايي كه موجب سردي دست و پا ميشوند

  • سرمازدگي يك بيماري نيست، بلكه شرايطي است كه در آب و هواي بسيار سرد ايجاد ميشود. آسيب به پوست و بافت ناشي از انجماد است. سرمازدگي شديد، ماهيچه ها، تاندون ها، رگ هاي خوني و اعصاب را از بين ميبرد. بيحسي يكي از علايم آن است و ميتواند به گانگرن (مرگ و گنديدگي قسمتي از بافتهاي بدن در نتيجه ي قطع جريان خون در آن منطقه) منجر شود.
  • كم خوني اغلب باعث رنگ پريدگي شديد پوست، خستگي، ضعف و سرد شدن دست و پا مي شود. كم خوني فقر آهن اغلب تا زمان تشخيص بيماري رينود ناشناخته است. اگر با وجود گرم نگه داشتن دستها و پاها، شاهد سردي آن هستيد، سطح آهن خون را بررسي كنيد.
  • ديابت به علت مشكلات گردش خون، فشار خون بالا و مشكلات تيروئيد باعث مشكلات مختلفي از جمله سرد شدن دست و پا مي شود.
  • لوپوس (يك بيماري مزمن خودايمني كه ميتواند ارگانهاي مختلف بدن را درگير كند) ممكن است موجب سردي دست و پا شوند. عروق خوني تحت حمله لوپوس سيستميك قرار مي گيرند. عروق كوچك خوني دست و پا از حركات طبيعي خون جلوگيري ميكنند كه نتيجه ي آن سرد شدن دست و پا است.
  • بيماري رينود رگ هاي خوني كوچك موجود در دست و پاها را تحت تاثير قرار مي دهد. اين رگ هاي خوني كوچك به تغييرات دما بسيار حساس هستند و به محض اينكه در معرض هواي سرد قرار گيرند، منقبض مي شوند. از آنجا كه در اين عارضه تامين خون در بدن براي مدتي قطع مي شود، انگشتان دست و پا سفيد مي شوند و خون در رگ ها حبس مي شود. اين خون محبوس شده اكسيژن خود را از دست مي دهد و رنگ انگشتان به آبي تغيير پيدا مي كند. اين بيماري يكي از دلايل اصلي سرد شدن دستها و پاها است كه موجب تنگ شدن رگهاي خوني و محدود شدن گردش خون ميشوند. با گذشت زمان، اين شريان ها ضخيم تر مي شوند كه موجب محدود شدن بيشتر جريان خون ميشود.

درمان خانگي سردي دست و پا

1-حمام گرم ادويه‌

براي گرم نگه داشتن خود، بهترين راه، هرشب، گرفتن حمام گرم با ادويه است. 1 قاشق غذاخوري پودر زيره، به همين ميزان زنجبيل، فلفل كاين، فلفل سياه، دارچين، پونه كوهي، مريم گلي و رزماري را با هم تركيب كنيد. وان حمام را با آب گرم پر كرده و همه مواد را با يك صافي در آب بريزيد.

...

جهت آشنايي با ساير درمانها بر روي لينك زير كليك كنيد:

علت سردي دست و پا، درمانهاي خانگي ثابت شده و نكات مهم ديگر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.